Ποια είναι τα σωστά βήματα για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop, στις μέρες μας που το διαδίκτυο έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικότατο εργαλείο προώθησης και διαφήμισης για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις;;
Με τις σωστές κινήσεις και με σταθερά βήματα, η επιτυχία μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop θεωρείται δεδομένη!
Ποιες όμως είναι αυτές οι «σωστές κινήσεις», τα σωστά βήματα, που πρέπει να κάνουμε έτσι ώστε να επιτύχουμε το σκοπό μας;; Παρακάτω θα διαβάσετε πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν στο να κατανοήσετε περισσότερο το πως λειτουργεί όλο αυτό το «σύστημα», μέρος του αποκαλούμενου Internet Marketing.
- Πριν κάνουμε οποιαδήποτε κίνηση, θα πρέπει να εξετάσουμε πλήρως αν είμαστε έτοιμοι (σαν φυσικά πρόσωπα, αλλά και σαν επιχείρηση) να αντεπεξέλθουμε στο νέο μας εγχείρημα, έτσι ώστε να αξιοποιήσουμε όλες τις ευκαιρίες που μας δίνει το Διαδίκτυο. Αν πιστεύουμε ότι η επιχείρησή μας:
- είναι έτοιμη να κάνει την ηχηρή της είσοδο στο Ίντερνετ [π.χ. έχουμε επάρκεια στη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών ή των προϊόντων που προσφέρουμε, διαθέτουμε ένα τουλάχιστον άτομο που θα ασχολείται συστηματικά με το site μας (σημειώστε εδώ ότι για ένα e-shop, αυτή η προϋπόθεση είναι εντελώς απαραίτητη αφού το e-shop σας θα πρέπει να έχει άμεση, γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών και πολύ καλή διαχείριση των παραγγελιών)],
- έχει ανταγωνιστικές τιμές ή/και προϊόντα που είτε είναι αποκλειστικότητα μας είτε ξεχωρίζουν για κάποιο άλλο λόγο και
- έχουμε και εμείς οι ίδιοι, όρεξη και υπομονή να στηρίξουμε αυτή τη νέα μας προσπάθεια, τότε προχωράμε άνετα και στις υπόλοιπες κινήσεις!!
- Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή της ιστοσελίδας μας ή του e-shop μας! Για να έχουμε ένα ωραίο, θετικό αποτέλεσμα, η ποιότητα της ιστοσελίδας μας είναι αδιαπραγμάτευτη και δεν χωρά ερασιτεχνικές κινήσεις. Απαιτείται επαγγελματική δουλειά για να υπάρξει ένα όμορφο αισθητικά αποτέλεσμα, αλλά ταυτόχρονα, και εύχρηστο, αφού ο υποψήφιος πελάτης θα πρέπει να βρίσκει άνετα και εύκολα αυτό που ψάχνει, και να παραγγέλνει – επίσης, εύκολα και με συνοπτικές διαδικασίες – σε ένα ασφαλές και σίγουρο περιβάλλον!
- Αν έχετε κάνει και εσείς αγορές μέσω Ίντερνετ ή αν «σερφάρετε» συχνά στο Διαδίκτυο, θα γνωρίζετε ήδη πολύ καλά ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος σε όλα τα επαγγέλματα! Λαμβάνοντας αυτό σαν δεδομένο, θα πρέπει να είστε υπομονετικοί ώσπου να αρχίσει να αποδίδει και το δικό σας e-shop. Όπως και σε ένα κανονικό, φυσικό, κατάστημα, ο πελάτης θα μπει, θα δει, θα ρωτήσει τιμή και μετά θα αποφασίσει, ή ίσως ακόμα και να μην προβεί σε αγορές από την πρώτη του επίσκεψη. Προχωράμε λοιπόν σε προσφορές, αλλάζουμε τακτικά το site μας και προσθέτουμε νέες κατηγορίες σε αυτό (όπως για παράδειγμα, «η προσφορά της ημέρας», ή «οι ευκαιρίες της εβδομάδας») προσελκύοντας έτσι ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, αλλά και διατηρώντας την μακροχρόνια και επαναληπτική επίσκεψή τους στη σελίδα μας! Φυσικά, είναι αυτονόητο πως η άμεση και σωστή εξυπηρέτηση των πελατών είναι βασική προϋπόθεση (είτε όταν επικοινωνούν μαζί μας για να μάθουν περισσότερα για κάτι που τους ενδιαφέρει, είτε όταν παραγγέλνουν, ακόμα και όταν επιστρέφουν κάποιο προϊόν).
- Μεγάλη βαρύτητα δίνουμε και στην προώθηση της ιστοσελίδας μας με απώτερο σκοπό την επίτευξη μιας σταθερής και καλής «επισκεψιμότητας» και φυσικά, τη «γνωριμία της» με νέους υποψήφιους πελάτες. Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι τρόποι για να προωθήσουμε τη σελίδας μας. Θα ήταν ιδανικό αν καταφέρναμε να τους χρησιμοποιήσουμε όλους για να έχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα! Ενδεικτικά, αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:
- καταχώρηση σε μηχανές αναζήτησης ή καταλόγους [υπάρχουν άφθονα στο Διαδίκτυο τα οποία είναι είτε δωρεάν (για απλές καταχωρήσεις), είτε επί πληρωμή (για μια πιο έντονη διαφήμιση)]
- αποστολή μαζικών, συχνών, ενημερωτικών emails στους ήδη κατοχυρωμένους πελάτες μας,
- βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης, το ονομαζόμενο SEO (Search Engine Optimization). [δείτε περισσότερα εδώ: http://www.madlink.gr/βελτιστοποίηση-ιστοσελίδων/ιστοσελίδα-seo/ ]
- σύνδεση – παρακολούθηση – συνεχής ενημέρωση των social media (Facebook, Twitter, Instagram κ.λπ.)
Κλείνοντας, έχετε υπόψη σας ότι, σε κάθε περίπτωση ο άνθρωπος που θα αναλάβει την κατασκευή και την παρουσίαση της ιστοσελίδας σας στο Διαδίκτυο, θα πρέπει να σας δώσει όλη την εικόνα, να σας εξηγήσει αναλυτικά τα βήματα και τις κινήσεις που θα κάνει, έτσι ώστε να γνωρίζετε και εσείς πως θα αναπτυχθεί διαδικτυακά η ιστοσελίδα σας με τελικό στόχο την αύξηση της πελατείας σας. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη της επιχείρησης σας, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που σας προσφέρει, αρκεί να τη χρησιμοποιήσουμε σωστά, συνετά και χωρίς άσκοπες κινήσεις ή ανώφελα έξοδα.