Τις πρώτες εβδομάδες του 2012 διεξήχθη ένα ψυχολογικό πείραμα μέσω του facebook στο οποίο συμμετείχαν 689.000 χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Παρά τις αντιδράσεις που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με την ηθική του πειράματος οι υπεύθυνοι της έρευνας επισημαίνουν ότι δεν παρενέβησαν στους όρους χρήσης.
Με το πείραμα αυτό οι ερευνητές θέλησαν να εξετάσουν αν τα συναισθήματα μπορούσαν να μεταδοθούν χωρίς προσωπική επαφή. Γι αυτό επενέβησαν στο newsfeed του κάθε χρήστη επισημαίνοντας είτε θετικά είτε αρνητικά μηνύματα.Το αποτέλεσμα ήταν οι χρήστες που είχαν μια αρχική σελίδα με θετικά συναισθήματα από τις αναρτήσεις των φίλων τους να κάνουν πιο ευχάριστα σχόλια και μηνύματα ενώ αντίστοιχα τα άτομα που έλαβαν άσχημα συναισθήματα δεν ήταν και τόσο αισιόδοξα.
Τα αποτελέσματα του πειράματος δείξανε ότι η συναισθηματική μας κατάσταση μεταβάλλεται σύμφωνα με αυτή των διαδικτυακών μας φίλων,δηλαδή υπάρχει μια μεταδοτικότητα των συναισθημάτων.Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως είναι “τα πρώτα πειραματικά στοιχεία για μεγάλης κλίμακας συναισθηματική εξάπλωση μέσω κοινωνικών δικτύων “. Μάλιστα αναφέρθηκε πως τα “συναισθήματα εξαπλώνονταν σαν μόλυνση μέσω ενός δικτύου”.
Μάλιστα παρατηρήθηκε ότι τα άτομα που εκτέθηκαν σε λιγότερο συναισθηματικού χαρακτήρα δημοσιεύσεις ήταν λιγότερο εκφραστικά τις επόμενες μέρες.
Αν και σύμφωνα με το facebook δεν υπήρχε πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες και έγινε λόγος για τη “δύναμη” του κοινωνικού δικτύου και για το ότι δεν δόθηκε καμία συγκατάθεση από τους εξεταζόμενους. Σχετικά με αυτά ο Άνταμ Κρέιμερ ,ο πρώτος συντάκτης της έρευνας, έγραψε στο facebook “Ο στόχος όλων μας των ερευνών στο Facebook είναι να μάθουμε πώς να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Έχοντας σχεδιάσει το πείραμα ο ίδιος, μπορώ να σας πω ότι ο στόχος μας δεν ήταν να ποτέ να αναστατώσουμε οποιονδήποτε. Μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι έχουν προβληματισμούς, και οι συνεργάτες μου και εγώ λυπόμαστε για τον τρόπο που περιγράφηκε η έρευνα στο paper και τον προβληματισμό που προκάλεσε. Εκ των υστέρων, τα ερευνητικά οφέλη του paper ίσως να μην δικαιολογούν όλη αυτή την ανησυχία”
Διαβάστε ακόμη στο blog μας…[metaslider id=1192] |