Αγωγή κατά του facebook κατατέθηκε από 25.000 χρήστες με τον ισχυρισμό ότι παραβιάζονται νόμοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον τρόπο που παρακολουθείται η διαδικτυακή δραστηριότητά τους
Ο 26χρονος Αυστριακός χρήστης Max Schrems οργανώνει την κίνηση αυτή κατά του facebook καταθέτοντας την αγωγή σε δικαστήριο της Βιέννης. Κατάφερε να συγκεντρώσει 25.000 χρήστες προκειμένου να προχωρήσει στην ομαδική αγωγή κατά του facebook, μέσω online εφαρμογής (που είναι ακόμα ενεργή) και στρέφεται κατά του ευρωπαϊκού τμήματος του Facebook που εδρεύει στην Ιρλανδία και διαχειρίζεται τους λογαριασμούς των χρηστών εκτός Β. Αμερικής και Καναδά.
Σύμφωνα με τον Schrems, το Facebook παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία διότι:
- Μέσω της εφαρμογής Graph Search επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν και να εντοπίζουν άλλους χρήστες με βάση τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές τους.
- Παρακολουθεί τη δραστηριότητα των χρηστών του κάθε φορά που εκείνοι κάνουν χρήση των κουμπιών Likes.
- Πραγματοποιεί υπερ-αναλύσεις με βάση των δεδομένων που αντλεί από την καθημερινή διαδικτυακή δραστηριότητα των χρηστών του.
Ο Schrems διεκδικεί αποζημίωση 500 ευρώ για κάθε ένα από τους 25.000 χρήστες που συνυπογράφουν την αγωγή κατά του facebook ενώ το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν έχει προβεί ακόμα σε καμία σχετική δήλωση. Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου “η χρηματική αποζημίωση αποτελεί δευτερεύον ζήτημα και στόχος μου είναι δημιουργηθεί ένα δικαστικό προηγούμενο, για να αντιμετωπιστούν παρόμοιες παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων στο μέλλον“.
Μάλιστα δεν είναι η πρώτη φόρα που το facebook δέχεται αρνητικές κριτικές αφού πριν από λίγο καιρό είχε διχάσει την κοινή γνώμη με το ψυχολογικό πείραμα που είχε διεξάγει, στο οποίο είχε επέμβει στην αρχική σελίδα περίπου 700.000 χρηστών.
Η συμβουλή της Madlink προς τους χρήστες του Facebook:
Το Facebook είναι μια ιστοσελίδα που τα τελευταία χρόνια έχει γιγαντωθεί σε μία μεγάλη επιχείρηση. Όπως όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις, έτσι και το FB έχει ανάγκη μεγαλύτερου κέρδους από τις υπηρεσίες που προσφέρει στον πελάτη της. Στο Facebook οι πελάτες είμαστε εμείς. Σκοπός του πάντα θα είναι να καταφέρει να πάρει περισσότερα από όσα μας δίνει, ακόμα και αν δεν μας δείχνει κάτι τέτοιο. Καλό είναι να έχουμε υπ’ όψιν μας πως πάνω στο facebook.com υπάρχουν προσωπικά μας δεδομένα, τα οποία το facebook εμπορεύεται, κάτι που δεχόμαστε με το signup. Μπορεί να μην το καταλαβαίνουμε αλλά η ιδιωτικότητα μας δέχεται επίθεση, γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί κάθε φορά που δημοσιεύουμε, αφού από τη στιγμή που ανεβάζουμε κάτι,αυτό σταματάει να είναι δικό μας.
Δείτε πως μπορείτε να συμμετάσχετε στην αγωγή και εσείς
Διαβάστε ακόμη στο blog μας…[metaslider id=1192] |